Kına, Sezer Ahmet2019-05-182019-05-182019-05-17https://hdl.handle.net/20.500.12514/510Bu çalışma, 2000 sonrası Türk sinemasının önemli kadın yönetmenlerinden Andaç Haznedaroğlu ile onun üçüncü uzun metraj filmi Misafir (2017) üzerine gerçekleştirildi. Ürettiği sinema filmlerinde ve televizyon dizilerinde toplumcu gerçekçi bir bakış açısının ve söz konusu dönemin ruhunu yansıtan türden bir içerik temasının başat olmasına özen gösterdiğini ifade eden Haznedaroğlu, Türkiye’nin son on yılında önemli gündem maddelerinden biri olan Suriyeli mülteciler meselesini sınırın “bu taraf”ından odağına taşıyan bir sinema filminin yapımcısı, senaristi ve yönetmeni olarak öne çıkıyor. Haznedaroğlu, Türkiye’de mülteci sinemasının son dönemdeki önemli örnekleri arasında yer alan Misafir için geleceğe düşülmüş bir not, bir belge olduğu yorumunu yapıyor.The interview with Andaç Haznedaroğlu who is one of the most significant women directors in Turkish cinema that after the millenium has done upon The Guest (2017) that the thirth full-length film of her. At the Haznedaroğlu’s cinema films and television series, there is a social realistic perspective and a documanteristic content theme. The Guest is a film from “this side of border” that focuses the question of Syrian refugees that the primary agenda topic of Turkey at the last ten years. Then in this context, Haznedaroğlu has the feature of being the first director, producter, and scenarist. The Guest which is the more significant sample of refugee cinema in Turkey is note and document for the future, said Haznedaroğlu.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMülteciler ve Sinema: Andaç Haznedaroğlu ile Misafir Üzerine Bir GörüşmeRefugees and Cinema: An Interview on The Guest with Andaç HaznedaroğluOther