Güreli, Kutlu2022-02-032022-02-032019GÜRELLİ K (2019). Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme. ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online), 0(2), 22 - 37.2687-1890https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBeE5qWXhNUT09/sanat-egitiminde-temel-sanat-dersine-yonelik-bir-degerlendirmehttps://hdl.handle.net/20.500.12514/3041The “basic art (education)” course, which has been a constant of our fine arts education programmes in higher education addressed by its historical development and context and reviewed in its relation to art education today. It has been discussed whether the course, that is accredited to Johannes Itten, one of the founding members of the Bauhaus is still relevant to our current fine arts education and questioned what possibly does it provide.Yükseköğretimde güzel sanatlar eğitimi programlarımızın değişmez derslerinden olan “temel sanat (eğitimi)” tarihsel gelişimi ve bağlamı üzerinden ele alınarak günümüz sanat eğitimi içindeki yeri değerlendirilmiştir. Bauhaus’un kurucu hocalarından olan Johannes Itten’e atfedilen içeriğiyle dersin Bauhaus’un Itten ve sonrası olarak ayrılan iki ana döneminde neye karşılık geldiği, bu içerik, yaklaşım ve ilişkilerin bugün sanat eğitimi bağlamında bizler için ne ifade edebileceği sorusu üzerinde durulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessohannes Itten, Bauhaus, painting, art education, foundations course, basic artJohannes Itten, Bauhaus, temel sanat eğitimi, resim, sanat eğitimiSanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir DeğerlendirmeAn Assessment of the Foundations Course in Art EducationArticle22237401661