Eren, DuyguBozkurt, İrem2019-05-242019-05-242018EREN D,BOZKURT İ (2018). Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Nevşehir’in Markalaşmasının Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 538 - 559.https://hdl.handle.net/20.500.12514/756https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBeU56RTVPUT09/-sehir-markasi-olusturma-sureci-ve-nevsehir-in-markalasmasinin-degerlendirilmesiBu çalışmanın amacı Nevşehir’in mevcut varlık ve faaliyetlerinin neler olduğunu tespit etmek, bu varlık ve faaliyetlerin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve yeterli olduğunu belirleyerek Nevşehir’in markalaşma sürecine fayda sağlamaktır. Bu amaçla bir şehrin marka şehir olması yolunda ön plana çıkarılması gereken varlık ve faaliyetlerde merkezi eğilim ölçüleri gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Nevşehir’in marka şehir olması için sahip olması ve geliştirilmesi gereken varlık ve faaliyetlerin belirlenmesi amacıyla daha önce bu konu ile ilgili yapılan çalışmalar ve odak grup görüşmeleri sonucu oluşturulan bir soru formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Nevşehir’in marka şehir olması yolunda sahip olması gereken varlık ve faaliyetlerin şehir yönetimi ve alt yapı, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor/aktivite, yatırım ve şehirleşme, üst yapı, gastronomi, konukseverlik ve beşeri kaynaklar ve ulaşılabilirlik olduğu tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarka, Şehir Markalaşması, NevşehirŞehir Markası Oluşturma Süreci ve Nevşehir’in Markalaşmasının DeğerlendirilmesiThe Process of Building a Destination Brand and Evaluation of Nevşehir’s BrandingArticle402719