İşıker, YakubEmre, İrfan2023-12-132023-12-132020İşıker, Y., & Emre, İ. (2020). Examining Elementary School Students’ Scientific Process Skills Levels. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(8), 204-211.2602-2516https://hdl.handle.net/20.500.12514/4641With the preparation of the science curricula in our country in accordance with constructivism, scientific process skills have also gained importance. The examination of science curricula revealed that scientific process skills are either considered as a separate learning area or classified as field-specific skills. In this context, scientific process skills are defined as skills that enable students to learn science while actively involving in the learning process and conducting research appropriate for their age. Individuals with these skills are aware of how scientific research is conducted and solve problems they encounter during a daily life by using these skills. In this respect, it is critical to teach scientific process skills to students starting from an early age. To this end, this study aims to determine third and fourth grade students’ scientific process skills. The participants consisted of 147 third and fourth grade students. For data collection, the basic skills scale with 31 items was administered to the participants. Third- and fourth-year students participated in the study. Frequencies and percentages were calculated and One-way analysis of multiple variances (MANOVA) were conducted to identify gender and grade level differences. For analysis, the SPSS 21.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program was used. The results revealed that while there was no significant difference based on grade level, a significant difference was observed in favor of female students in terms of scientific process skills.Ülkemizdeki fen bilimleri dersi programlarının yapılandırmacılığa uygun biçimde hazırlanmasıyla birlikte bilimsel süreç becerileri de ayrı bir önem kazanmıştır. Günümüze kadar yapılan Fen Bilimleri dersi programları incelendiği zaman bilimsel süreç becerilerinin ya ayrı bir öğrenme alanı olarak değerlendirildiği ya da alana özgü beceriler şeklinde sınıflandırıldığı görülmektedir. Bu bağlamda bilimsel süreç becerileri, öğrenme sürecinde öğrencilerin aktif olarak yer aldıkları, kendi yaş seviyelerine uygun biçimde araştırma yapmalarına olanak sağlayan ve dolayısıyla bilimi öğrenmeye ilişkin beceriler olarak tanımlanabilir. Bu becerilere sahip bireyler, bilimsel olarak bir araştırmanın nasıl yapılması gerektiğinin farkına varır ve günlük yaşamda da edindikleri bu becerileri kullanarak karşılaştıkları problemleri çözerler. Bu açıdan bilimsel süreç becerilerinin öğrencilere erken yaşlardan itibaren öğretilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmada bu noktadan hareketle, ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini belirlemek amacıyla 31 maddelik “Temel Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri katılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi için frekans (f) ve yüzde (%) testlerinin yanı sıra sınıf seviyeleri ve cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırma yapmak amacıyla da tek yönlü çoklu varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 21.0 (Statistical Package for the Social Sciences 21.0) programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde sınıf seviyesi değişkeni bakımından anlamlı farklılığa ulaşılmazken cinsiyet değişkeni açısından kız öğrenciler lehine anlamlı farklılığa ulaşılmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessElementary schoolScience circulaScientific process skillBilimsel süreç becerileriCinsiyetİlkokulExamining Elementary School Students’ Scientific Process Skills LevelsArticle48204211