Üniversite Lisans Ders Programlarının Süreç ve Sonuç Odaklı Program Geliştirme Yaklaşımlarına Göre Öğrenci Görüşleri Açısından İncelenmesi

View/ Open
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Mızıkacı, FatmaGöktunalı, Öykü
Aktaş, Ayşegül Kübra
Görür, Durmuş Ziya
Kızıl, Figen
Çınar, Saadet
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı üniversite programlarında yer alan lisans derslerinin hedef, içerik, öğrenme- öğretme ve
değerlendirme boyutlarının süreç odaklı ve sonuç odaklı program geliştirme yaklaşımları açısından incelemektir.
Araştırmanın verileri üç ilde bulunan beş üniversitede dokuz farklı lisans programında öğrenim gören 18 öğrenciyle
yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeler, lisans derslerinin hedef, içerik, öğrenme- öğretme ve
değerlendirme boyutlarının belirlenmesinde öğrencilerin bu sürece katılmalarına ilişkin sekiz sorudan oluşan
yapılandırılmış bir görüşme formu ile yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analize tâbi
tutulmuştur. Öğrenciler hedef, içerik, öğrenme öğretme ve değerlendirme boyutlarının belirlenmesi ve yürütülmesi
aşamalarında katılım sağlamadıklarını ancak katılmak istediklerini belirtmişlerdir. Özellikle öğrenme-öğretme boyutu
ile ilgili kararlara aktif olarak katılmak istediklerini vurgulamışlardır. Bulgular, üniversite lisans derslerine ilişkin
program kararlarında sonuç odaklı yaklaşımların benimsendiğini, öğrenci katılımına yer verilmediğini göstermiştir.
Üniversite lisans programlarının geliştirilmesinde süreç odaklı yaklaşımların da benimsenmesi için çalışmalar
yapılması önerilmiştir. The aim of this study was to examine the course objectives, course content, teaching-learning and
evaluation components of the undergraduate courses in terms of the process and product-oriented program approach.
Data were obtained through the interviews with 18 students from nine different undergraduate programs of five
universities in three cities. The interviews were conducted with a structured interview form consisting of eight
questions about the involvement of students in the decision making processes on the course objectives, course
content, teaching-learning, and evaluation components. Descriptive analysis technique was used to analyze the data.
Findings showed that students did not actively participate in the decision making processes on the course objectivescourse content, teaching-learning, and evaluation components. However, they emphasized that they would like to
participate actively especially in the decisions on the teaching-learning component. It was found that product-oriented
program approaches were adopted in the decisions of undergraduate program components and students did not
actively participate in these processes. It was recommended that further studies should be done to adopt the processoriented approaches in developing undergraduate course programs
Source
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
34Issue
4URI
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNMU1EWXhNUT09/universite-lisans-ders-programlarinin-surec-ve-sonuc-odakli-program-gelistirme-yaklasimlarina-gore-ogrenci-gorusleri-acisindan-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/2766
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Aydınlatıcı program değerlendirme modeline dayalı olarak ikinci sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Palabıyık, Turan (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021)Bu araştırma, aydınlatıcı program değerlendirme modeline dayalı olarak ikinci sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirmesi için yapılmıştır. Nicel olarak yürütülen araştırmada betimsel türde ... -
Yükseköğretime geçiş politikaları: Bir model önerisi
Aras, Özge (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, liselerde görev yapan öğretmenlerin ve lise son sınıf öğrencilerinin Türkiye'de yükseköğretime geçiş politikalarına ilişkin algılarının betimlenmesi ve yükseköğretime geçişe ilişkin yeni bir model ... -
Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı yeterlikleri ile sınıfyönetimi yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bülbül, Neşe Tuzcuoğlu (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı yeterlikleri ile sınıf yönetimi yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacı ile yapılmıştır. 2020-2021 eğitim-öğretim yılında yapılan bu çalışmada nicel araştırmaya ...