Merkezi Yerleştirme Sınav Sistemine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Citation
ÖZDAŞ F (2019). Merkezi Yerleştirme Sınav Sistemine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mukaddime, 10(2), 688 - 707. Doi: 10.19059/mukaddime.509244Abstract
Merkezi yerleştirme sınavları, öğrencilerin üniversiteye
yerleşmelerinde ve meslek seçmelerinde önemli olduğuna inanılan bir
sınavdır. Bu bakımdan sınava ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini
almak önemlidir. Bu araştırma, merkezi yerleştirme sınav sistemini
öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine dayalı olarak ortaya koymayı
amaçlamıştır. Araştırmada nitel araştırma yönteminin, durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitimöğretim yılında Mardin İli Kızıltepe İlçesindeki beş faklı ortaokulda görev
yapan 47 öğretmen ve bu okullarda okuyan 60 öğrenci oluşturmaktadır.
Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenerek oluşturulmuştur.
Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formuyla
elde edilmiştir. Veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. Çıkan sonuçlar
kodlanmış ve sonuçlara göre temalar oluşturulmuştur. Elde edilen
bulgulara göre öğretmen ve öğrenciler sınav sistemine ilişkin olumsuz
değerlendirmelerde bulunmuşlardır. Katılımcılar, öğrencilerin sene başında
TEOG sınavına göre hazırlık yaptıkları, yeni sınav sisteminin öğrencileri
psikolojik açıdan olumsuz etkilediği, motivasyonu düşürdüğü, derse ilgiyi
azalttığı, sosyalleşmeyi olumsuz etkilediği ve merkezi sınav konu sayısında
artışa yol açtığını belirtmişlerdir Central placement exam, teachers’ opinions, students’ opinions
Source
mukaddimeVolume
10Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprM01EYzNOdz09/merkezi-yerlestirme-sinav-sistemine-iliskin-ogretmen-ve-ogrenci-goruslerinin-degerlendirilmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/2878
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Ortaokullarda okul iklimi ve istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri
Çetin, Berçem (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021)Araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin, okul iklimi ve öğrencilerdeki istenmeyen davranışları nasıl değerlendirdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır ilinde ortaokullarda görev ... -
Liselerin fiziki yapısına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi: Mardin-Kızıltepe örneği
Cengiz, Ayşe (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2019)Eğitim- öğretim hayatında başarıyı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Öğretmenlerin kendilerine özgü ders anlatma teknikleri, kullanılan materyaller ya da dersin içeriği gibi faktörlerin yanı sıra okul binasının fiziki ... -
İslâmî İlimler/İlahiyat fakültelerinde Türk öğrencilerinin imlâ hatalarının tahlili (Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi örneği) Analysis of the Orthographic Errors of Turkish Students Who Studying at Faculties of Theology
Edelbı, Nader (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinde okuyan Türk öğrencilerinin imla hataları tahlil edilmiştir. Onların yazılı kâğıtlarından yararlanmak suretiyle hazırlık sınıfından başlayarak son sınıfa ...