Aktif eğitim tekniklerinin Arap olmayanların konuşma becerisini geliştirmeye etkisi: İkna yöntemi örneği
Abstract
Konuşma, dilöğrenme amaçları arasında buna bağlı olarak da sınıf uygulamalarında önemli bir yer kaplamaktadır. Konuşma becerisini kazanmak ve öğretmek oldukça zahmetli bir iştir. Bu zorluğu aşmak ve istenilen pratikliği kazandırmak için stratejiler uygulanmaktadır. Bu stratejilerden biri de çalışmamızın ele alarak çerçevesini çizmeye ve açıklamaya çalıştığı, hem sınıf ortamında hem de serbest olarak uygulanmaya müsai tve esnek biryöntem olan dilsel ikna stratejisidir. Araştırmacının Arap Dili ve Kültürü alanında yükseklisans tezi Dört kısma ayrılıyor : Giriş. Aktiföğretim. , ikna edici konuşma. konuşma. Münazara Ikna Diyalog Hitabe ve Munakaşa Sonuç ve Tavsiyeler. Conversation is considered the most important goal of learn language. It is very difficult to learn and acquire it. In addition to make practice in a class. To reduce these difficulties and to let students speak fluently, many strategies are introduced. One of these strategies is what this thesis represents. The adopted strategy is proofing which considers flexible, active, practicable in class, and applicable freely. This thesis is arranged in introduction of active learning and three chapters. The first chapter is about proofing and its parts and theories. The second chapter is about conversation. The third chapter is about proofing events and its procedures. The conclusion contains results and recommendations. This thesis includes educational research and applied linguistic research.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=npGs9H39x7G6401x51yqpO0ZlTLbfOo2C2tsp7Wm6yX0qVem5mbHuFc5LEWbPy-Fhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/4034
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
A comprehensive review on detection of cyber-attacks: Data sets, methods, challenges, and future research directions
Ahmetoglu, Huseyin; Das, Resul (ScienceDirect, 2022)Rapid developments in network technologies and the amount and scope of data transferred on networks are increasing day by day. Depending on this situation, the density and complexity of cyber threats and attacks are also ... -
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil öğrenme stratejileri ve belirsizlik toleransı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Talayhan, Özgül Gültekin (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de üniversite hazırlık sınıflarında yabancı dil olarak İngilizce öğrenmekte olan öğrencilerin belirsizlik toleransı düzeyi ve dil öğrenme süreçlerinde kullanmakta oldukları stratejilerin ... -
Arapçadan Türkçeye anlam farklılaşmasına uğrayarak geçen kelimelerin Arapçayı öğrenme sürecindeki Türk öğrencilere etkisi
Sayady, Marıamme Al (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2020)Bu araştırma, iki farklı dilde telaffuzdaki iki kelimenin benzerliği ve anlam farklılıkları olan yanıltıcı eşdeğer terimini tanımlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca Arapçadan Türkçeye geçen Arapça kelimelerin anlam ve kullanımlarındaki ...