MAKRO PAZARLAMA: BİR PAZARLAMA DÜŞÜNCE EKOLÜ OLARAK KAVRAMSALLAŞMA SÜRECİ VE KURUMSALLAŞMASI
Citation
KAYAOĞLU A (2018). MAKRO PAZARLAMA: BİR PAZARLAMA DÜŞÜNCE EKOLÜ OLARAK KAVRAMSALLAŞMA SÜRECİ VE KURUMSALLAŞMASI. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 10(18), 250 - 269.Abstract
Pazarlama tarihi çok eskilere dayanan bir işletmecilik faaliyetidir. Ancak pazarlamanın akademik bir düşünce olarak ortaya çıkması 20. yy’da olmuştur. Bütün düşünce alanlarında olduğu gibi pazarlama disiplininde de çeşitli düşünce ekolleri vardır. Bunlardan birisi de “Makro Pazarlama” ekolüdür. Makro pazarlama için birçok tanım vardır. Bu tanımlarda toplumsal konularla ilgili olma ve makro bakış açısı başat niteliktedir. Makro pazarlama düşüncesi de zaman içerisinde değişim göstermiştir. Makro pazarlama alanında çalışmalar yapan akademisyenlerin çeşitli kurumsallaşma girişimleri olmuştur. Ayrıca daha önce makro pazarlama içerisinde bir çalışma alanı kabul edilen kimi alt disiplinler kendi konferanslarını toplamışlar ve dergilerini çıkartarak ayrı birer çalışma alanı olarak kurumsallaşmışlardır. Bu çalışmada makro pazarlama düşüncesinin tanımı, tarihi gelişimi, kavramsallaşma süreci ve kurumsallaşma çalışmaları ele alınmıştır.
Volume
10Issue
18URI
https://hdl.handle.net/20.500.12514/897https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreU56RTNOdz09/makro-pazarlama-bir-pazarlama-dusunce-ekolu-olarak-kavramsallasma-sureci-ve-kurumsallasmasi
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kilisiibfakademik/issue/37149/428686
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Pazarlama Sistemleri Yaklaşımı: Ortaya Çıkışı ve Gelişim Süreci
Kayaoğlu, Ahmet (Journal of Current Researches on Business and Economics, 2017)Çalışmada genel sistem teorisinin ortaya çıkması ve ilk örneklerine kısaca değinilerek sosyal sistem teorisi üzerinde durulmaktadır. Daha sonra pazarlama sistemleri düşüncesinin nasıl ortaya çıktığı, nasıl geliştiği ve ... -
SPOR YOLUYLA PAZARLAMA KAVRAMINA ANALİTİK YAKLAŞIM
SERARSLAN, Mustafa Zahit (SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 2020)Spor pazarlaması, endüstriyel ürün pazarlamasından kavram olarak da boyutları bakımından da farklılık gösterir. Gelişmekte olan bir bilim alanı olan spor pazarlaması kavramı ve boyutlarının analitik olarak ele alınması ve ... -
Planlı davranış teorisi perspektifinden araç kiralamada tüketici tercihlerinin belirlenmesi: Diyarbakır ili örneği
Nazlı, Mehmet Can (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022)Günümüzde bireysel araç kiralama sektörü gün geçtikçe büyümekte ve araç kiralama faaliyetinde bulunan tüketici sayısı hızla artmaktadır. Bunun yanı sıra; özel sektör kuruluşları, devlet kurumları veya bireysel olarak ticari, ...