Yazar "Bay, Habibe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ebelik Öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi(2019) İçke, Sibel; Tuna Orhan, Nazan; Bay, Habibe; Yüksel, EsmaEbelik, ülkemizde eğitim yolu ile edinilen ilk kadın mesleklerindendir. Sağlık Bakanlığı’nın bünyesinde kadrolu istihdam edilmek için diğer meslek grupları gibi, ebelerin önündeki en büyük engel Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’dır. Bu çalışmada, ebelik öğrencilerinin mesleğe geçiş yapabilmeleri için başarmak zorunda oldukları KPSS’ye ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında bir devlet üniversitesinin sağlık yüksekokulunun 3. ve 4. sınıfında öğrenimlerine devam eden ebelik bölümü öğrencileri (n=168) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak anket formu ve KPSS ile ilgili ifadelerin yer aldığı form kullanılmıştır. Verilerin analizinde her soruya ve ifadeye yönelik frekans ve yüzde dağılımları yapılmıştır. Araştırmaya katılan ebelik öğrencilerinin %53’ü 3. sınıf, %47’si ise 4. sınıftır. Öğrencilerin %74,4’ü KPSS’nin sağlık alanında eğitim almış kişilerin atanması için uygun bir sınav olmadığı, %73,2’si KPSS yerine mesleki becerilere yönelik uygulamayı değerlendiren sınavların olması gerektiği, %69,6’sı KPSS’nin iki yılda bir yapılmasının doğru bir uygulama olmadığı, %70,8’i KPSS’de yer alan soru sayısının adayların bilgisini ölçmek için yeterli olmadığı, %79,2’si KPSS’nin mesleki bilgi ve beceriyi ön plana çıkaran bir sınav olmadığı, %75’i KPSS’ye hazırlanmanın yıpratıcı bir süreç olduğu gibi görüşlere sahiptir. Araştırmadan elde ettiğimiz bulgulara göre, kamu kurumlarına atamalarda uygulanan sınav içeriğinin mesleki bilgi ve becerilerin ölçülebildiği şekilde düzenlenmesinin daha uygun olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Effect of Delivery Method on Breastfeeding Status in Primiparous Mothers Within the First 24 Hours(Springer, 2024) Yeşil, Yeşim; Öner, Serap; Dinç Çelik, Gülbiye; Bay, Habibe; Ekşioğlu, Aysun; Ceber Turfan, EsinObjective: This study aims to evaluate the effect of the delivery method on breastfeeding status of primiparous mothers during the first 24 hours. Methods: In this descriptive and analytical study, the sample consisted of 126 primiparous mothers with vaginal (n = 54) and cesarean (n = 72) deliveries. The research data were collected in a hospital through a personal information form and LATCH. Breastfeeding was assessed at the 6th, 12th, and 24th hours within the first 24-hour period after the delivery. Results: A total of 83.3% of mothers with vaginal delivery started out breastfeeding in the first hour, while the rate was 43.1% for mothers with cesarean delivery. A total of 94.4% of mothers who had vaginal birth gave their babies colostrum, whereas the rate was 80.6% for mothers who had a cesarean birth. While there were no statistically significant differences in Applications 1 and 3 between the LATCH scores of mothers with vaginal and cesarean deliveries, Application 2 produced a significant difference (p < .05). Conclusions: Delivery method influenced the breastfeeding behavior and had an impact particularly on initiation of breastfeeding in the first hour.