Fen Fakültesi Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Examining student opinions on computer use based on the learning styles in mathematics education(2012) Özgen, Kemal; Bindak, RecepThe purpose of this study is to identify the opinions of high school students, who have different learning styles, related to computer use in mathematics education. High school students' opinions on computer use in mathematics education were collected with both qualitative and quantitative approaches in the study conducted with a survey model. For this purpose, 388 high school students were included in the study. A learning style inventory, questionnaire form and interview questions were used as the data collection instruments. Frequency, percentages and chi-square analysis were used in the analysis of quantitative data and content analysis was used in analyzing the qualitative data. The results of the study showed that students with a diverger and accommodator learning styles have more positive opinions regarding computer use in the mathematics education compared to the students with assimilator and converger learning style. © The Turkish Online Journal of Educational Technology.Öğe Lise öğrencilerinin matematik okuryazarlığına yönelik öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi(2011) Özgen, Kemal; Bindak, RecepBu araştırma, lise öğrencilerinin |9., 10., U. ve 12. sınıf! matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarını belirlemeyi ve öğrencilerin öz yeterlik inançlarının cinsiyet, sınıf, okul türü, matematik dersi basan puanı, anne-baba eğitim durumu ve matematik dersine verilen önem değişkenlerine göre incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 712 lise öğrecisi üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, "Matematik Okuryazarlığı üz Yeterlik Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Fromu" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, t-testi, varyans analizi ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, lise öğrencilerinin matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının cinsiyet, sınıl, okul türü, matematik dersi basarı puanı, anne-baba eğitim durumu ve matematik dersine verilen öneme göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Aynca. matematik dersi başarı puanı ve matematik dersine verilen önem değişkenlerinin matematik okurayazarlığı öz yeterlik inancının anlamlı birer yordayıcısı oldukları bulunmuştur. Elde edilen bulgular ilgili literatür eşliğinde tartışılmıştır.