Yazar "Gazi KURNAZ" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ALGILANAN HİZMETKÂR LİDERLİĞİN ÇALIŞANIN TÜKENMİŞLİKDÜZEYİNE ETKİSİ(Uluslarası Sosyal Bilimler Dergisi, 2016) Gazi KURNAZAraştırmanın amacı, algılanan hizmetkâr liderlik davranışlarının şirket çalışanlarının tükenmişlik düzeyine etkisini belirlemektir. Çalışmada enerji sektöründe faaliyet gösteren işletme çalışanlarına toplamda 250 anket dağıtılmış ve anketlerden 170 geçerli anket geri dönüşü elde edilmiştir. Veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, algılanan hizmetkâr liderlik davranışları ile çalışanın tükenmişlik davranışları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Bu kapsamda, hizmetkâr liderliğin alt bileşenlerinden güçlendirme, tevazu, sorumlu yöneticilik davranışlarının çalışanların tükenmişlik davranışlarını olumlu yönde etkilediği, cesaret, geride durma ve hesap verebilirliğinin ise, tükenmişliğin alt bileşenlerinden olan duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu saptanmıştırÖğe PRESENTEEİSM İLE SOSYAL KAYTARMA ARASINDAKİ İLİŞKİ: OTOMOTİV İŞLETMESİNDE BİR ARAŞTIRMA(International Journal of Academic Value Studies (JAVSTUDIES), 2017) Gazi KURNAZÇalışanın hasta iken işe gitmesini ve bunun sonucunda ortaya çıkan verimlilik kayıplarını ifade eden presenteeism, ilerleyen dönemlerde çalışanların fiziksel ve psikolojik sağlığını etkileyebilmekte ve bunun neticesinde işletmeleri önemli bir maliyet kaybı ile karşı karşıya bırakmaktadır. Öte yandan, işletmelerde performans ve verimlilik kaybına neden olan sosyal kaytarma algısı, varmış ve çalışıyormuş gibi görünme eğilimleri çalışanın motivasyonunu ve çalışma performanslarını etkilemektedir. Çalışmada presenteeism ve sosyal kaytarma algısının boyutu analiz edilmektedir ve bu boyut işletmenin maruz kalacağı verimlilik kaybının bir göstergesi olarak görülmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada, presenteeism ile sosyal kaytarma arasındaki ilişki ampirik bir araştırma deseninde belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında ihtiyaç duyulan verilerin elde edilmesinde yapılandırılmış anket tekniği ile Konya’da faaliyet gösteren otomotiv sektörü çalışanlarından 102 geçerli dönüş elde edilmiştir. Veriler, SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Analiz bulguları neticesinde presenteeism ile sosyal kaytarma arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif bir ilişki tespit edilmiştir.Öğe A RESEARCH ON THE RELATIONSHIP BETWEEN SERVANTLEADERSHIP AND ORGANIZATIONAL TRUST(JOURNAL OF INSTITUTE OF ECONOMIC DEVELOPMENT AND SOCIAL RESEARCHES (IKSAD JOURNAL), 2018) Gazi KURNAZIn this study, the relationship between servant leadership and organizational trust has been considered through an empirical research. The aim of the study is to exploit the relationship between servant leadership and organizational trust on employees of a state hospital. Servant leadership and the trust concept have been exploited theoretically within the framework of this study. In this perspective then, the relationship between servant leadership and organizational trust has been defined empirically. In order to obtain the data needed for this study, there have been used 230 usable questionnaires from employees of a hospital operating in Aksaray district. Data obtained within the framework of this study have been analyzed by the statistical program package SPSS. Based on the findings, there has been identified statistically a significant and positive relationship between servant leadership and organizational trust. In this context, the subcomponents of servant leadership such as empowerment, modesty, responsible leadership, forgiving, give an account and courage organizational trust have positive impacts on the level of organizational trust of workers. In addition to this, standing behind, forgiving, give an account, responsible, modesty and empowerment have a positive impact on the subcomponents of organizational trust such as trust the manager, trust the colleagues and trust the organization individual success feeling.Öğe SOSYAL KAYTARMANIN ÇALIŞAN PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİRARAŞTIRMA(The Journal of International Social Research, 2016) Gazi KURNAZYöneticiler her zaman çalışanların motivasyonlarını ve performanslarını artırmanın yollarını aramışlardır. Günümüzün rekabetçi ve dinamik koşullarında çalışanlarını motive etmek ve çalışanın performans kayıplarını önlemek işletmeler için hayati bir önem taşımaktadır. Günümüzde özellikle ekip çalışmalarının örgütlerde daha fazla ağırlık kazanması sonucunda, örgütlerde sosyal kaytarmayı önlemek yöneticiler açısından zorunlu bir hale gelmiştir. Sosyal kaytarma, bireylerin bir işi grup halinde yaparken tek başlarına yapma durumuna göre daha az çaba sarf etmesi durumu olarak tanımlanabilir. Araştırmada sosyal kaytarmanın çalışan performans düzeyine etkisini ortaya koymaya çalışılmaktadır. Araştırmada 200 anket dağıtılmış 142 geçerli anket geri dönüşü elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler keşfedici faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırmada sosyal kaytarmanın çalışan performans düzeyini etkilediği görülmüştür.